loading...
مسلمان واقعی
امیر حسین کیانپور بازدید : 107 جمعه 05 آبان 1391 نظرات (0)

جو یا اتمسفر زمین نقش بسیار مهمی در ادامه حیات در کره زمین دارند این لایه محافظ با نابود کردن شهاب سنگ های کوچک و بزرگی که به سمت زمین می آیند مانع سفوط آنها و آسیب رساندن به موجودات زمین می شود همچنین در مورد نور خورشید نیز فقطه اشعه های بی ضرر و مفید اجازه عبور می دهد همچنین امواج فرابنقش نیز که به صورت خیلی جزئی می توانند برای عمل فتو سنز گیاهان از آن عبور بکنند.

دارداتمسفر زمین که ترکیب آن بصورت O3 یا ازون است باعث می شود که اکسیژن موجود در کره زمین در داخل آن حفظ شود و پراکنده نشود.

کار کرد دیگری که اتمسفر دارد این است دمای زمین را متعادل نگه می دارد.زیرا سرمای منجمد کننده فضا 270 درجه سانتی گراد زیر صفر است. و اگر جو زمین نبود ممکن بود دمای زمین نی به 270 درجه زیر صفر برسد.

این تصویر شهاب سنگ هایی است که به زمین نزدیک می شوند اجرام آسمانی که
در فضا حرکت می کنند تهدید بزرگی برای زمین هستند اما به دلیل وجود این
سقف اغلب سنگهایی که از آسمان بطرف زمین می آیند قطعه قطعه می شوند.

 

بیشتر اوقات با نگاه کردن به آسمان متوجه جنبه محافظتی اتمسفر نمی شویم
اگر این ساختار وجود نداشت زمین چه شکلی می شد؟اگر اتمسفر نبود سالانه میلیون ها
شهاب سنگ به زمین بر خورد می کنند و زمین به مکانی غیر قابل سکونت تبدیل می شد.

 

این تصاویر مربوط به مکان فرود یک شهاب سنگ در آریزونای آمریکاست تصور کنید اگر اتمسفر زمین وجود نداشت زمین سالانه توسط میلیون ها شهاب سنگ از این نوع
بمباران می شد.

انرژی که یک انفجار خورشیدی آزاد می کند چندان قدرتمند است که ذهن انسان
به ساختی قادر به درک آن می باشدویک انفجار ساده خورشیدی انرژی معادل صد میلیارد بمب اتمی که در هیروشیما ریخته شد را دارد.اتمسفر زمین را از تاثیرات مخرب این
انفجار ها محافظت می کند.

 

لاهی مگنتوسفر که میدان مغناطیسی زمین آن را ایجاد می کند سپر محافظ
زمین در برابر تمام امواج و ذرات کیهانی مضر است.

علاوه بر مگنتوسفر کمربندهای وان آلن نیز سپر محافظ زمین هستند این کمربندها توسط میدان مغناطیسی زمین ساخته شده اند که در باربر تشعشعاتی که دائما از طرف خورشید و سایر ستاره گان فرستاده کی شود محافظت می کند اگر این کمربند نبود امکان نداشت بروی زمین حیاتی باشد.

دکتر Huge Ross  در این مورد می گوید در واقع زمین بین سایر سیاره های کهکشان خورشیدی بیشترین چگالی را دارد.هسته بزرگ نیکل و آهن زمین باعث ایجاد میدان مغناطیسی وسیع زمین می شود این میدان مغناطیسی سپر ضد اشعه وان آلن را می سازد که از زمین در برابر بمباران اشعه ها مراقبت می کند اگر چنین سپری وجود نداشت زندگی روی کره زمین غیر ممکن بود عطارد تنها سیاره سخره ای است که میدان مغناطیسی دارد اما قدرت میدان مغناطیسی آن 100 برابر از قدرت میدان مغناطیسی زمین کمتر است.حتی ونوس خواهر سیاره ما هم چنین میدان مغناطیسی ندارد سپر محافظتی وان آلن مختص زمین است.

انرژی بوجود آمده از یکی از سالهای اخیر اندازه گیری شه با انرژی 100 میلیارد بمب اتمی که در هیروشیما منفجر شد برابری می کند پنجاه و هشت ساعت بعد از انفجار دمای بالای اتمسفر زمین به 2500 درجه سانتی گراد رسید و حرکت تمام قطب
نماهای مغناطیسی غیر عادی شد اما این سپر مانع از نابودی کره زمین شد.

همچنین این لایه خاصیتی دارد که به اشعه های بی ضرر و مفید اجازه عبور
از خود را می دهد ولی در مقابل اشعه های حاصل از انفجار های هسته ای خورشید اجازهورود نمی دهد همچنین این لایه به مقداری از اشعه فرابنقش برای عمل فتو سنتز گیاهان اجازه عبور می دهد.

این تصویر مربوط به شهابسنگی است که به سرعت زمین نزدیک می شود اغلب اجرام آسمانی تهدید بزرگی برای زمین هستند ولی به برکت وجود اتمسفر زمین خطر این سنگها برای ساکنان زمین از بین می رود.

 

این لایه محافظ با نابود کردن شهاب سنگهای کوچک و بزرگ باعث مانع ازسقوط آنها بروی سر ما و آسیب رساندن به موجودات زمین می شود و روزانه صدها شهابسنگ که از اتمسفر عبور می کنند را می سوزاند.

در سوره انبیا آیه 32 به این خاصیت اتسفر زمین اشاره شده است:

آسمان را سقفى محفوظ قرار دادیم ولی آنان از نشانه‏هاى آن اعراض مى‏کنند

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بهترین مطالب علمی و مذهبی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ‏‎ ‎چقدر از این وبلاگ راضی هستید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 547
  • بازدید کلی : 26,260